Cum te poți elibera de suferințele emoționale – exercițiu practic

Ți-a plăcut articolul? Dă-i un share pe facebook să afle și prietenii tăi!

Ți s-a întâmplat vreodată să te observi pe tine cum te gândești deseori la evenimente din trecutul tău, poate chiar la evenimente dureroase de care parcă mintea ta nu se mai poate despărți nici chiar după luni sau ani de zile de la respectivul eveniment? Iar uneori simți chiar fizic o durere interioară atunci când îți amintești de acel eveniment.

Te poți elibera de orice suferință emoțională

Foarte mulți oameni rămân cumva atașați de propria lor suferință și intră în capcana gândurilor negative care îi țin captivi în trauma emoțională înregistrată atunci când evenimentul neplăcut s-a întâmplat. Însă te poți elibera de această suferință interioară și poți trăi o viață plină de strălucire și pace interioară.

Cert este că nu contează evenimentul în sine, ci câtă suferință simți tu când te gândești la el. Iar dacă acum încă mai simți suferință cel mai indicat este să începi să lucrezi cu mintea subconștientă pentru a elibera emoțiile captive de acolo și a-ți regăsi strălucirea interioară.

Emoția este ceva ce simți, nu ceva ce ești.

Oamenii obișnuiesc să se identifice pe ei înșiși cu emoțiile pe care le simt, iar acest lucru poate fi observat cu ușurință remarcând limbajul pe care îl folosești.

Atunci când tu spui despre tine ”sunt trist, sunt nefericit, sunt furios” la nivel inconștient te identifici de fapt cu emoțiile tale.

Însă tu nu ești emoțiile tale. Emoția este ceva ce tu simți în interiorul corpului tău însă pentru că emoțiile pot fi stocate ani de zile în tine și le simți aproape tot timpul sau la intensitate maximă, ai ajuns să crezi că ele te definesc și că asta ești tu. Cu alte cuvinte ai simțit nefericirea atât de mult timp sau atât de intens încât acum ai ajuns să crezi că tu ești nefericit, că asta este viața ta și că trebuie să te resemnezi.

Un pas foarte important în eliberarea de suferințele emoționale îl constituie dezidentificarea de emoția pe care o simți.

Cu alte cuvinte învață-ți mintea să nu mai spună ”sunt trist”, ci ”acum simt tristețe”. În momentul în care tu spui ”acum simt emoția x” te dezidentifici pe tine de emoție și îi spui subconștientului tău că aceasta poate fi schimbată și că este doar ceva ce simți pe moment, nu identitatea ta.

Suferințele emoționale sunt ca un bagaj invizibil pe care tu îl cari cu tine permanent. Este ca și cum ai pleca în fiecare zi la serviciu cu rucsacul de urcat sus pe munte încărcat la maxim și cântărind multe kilograme.

Cât de ușor ți-ar fi să te deplasezi către serviciu având acest rucsac pe tine și să nu îl poți da jos, doar îl muți ba în spate, ba în față, ba înn lateral. Cât de lin ar fi drumul tău? Nu cumva te-ai ciocni permanent de oamenii cu care te întâlnești în apropiere și pe care i-ai lovi cu bagajul tău?

Pentru relații fericite și împlinite este nevoie să eliberezi bagajul emoțional toxic

Imaginează-ți că doi oameni ce au lipite de corpurile lor două rucsacuri imense și grele vor să se îmbrățișeze. Cât de greu le-ar fi acestor oameni să experimenteze o îmbrățișare profundă și caldă?! Același lucru se întâmplă în viețile majorității oamenilor. Aceștia vor să construiască relații fericite și împlinite cărând permanent cu ei un bagaj emoțional nefolositor, uneori chiar toxic. Este nevoie mai întâi să eliberezi bagajul și abia apoi să experimentezi îmbrățișarea profundă sau relația fericită și matură.

În acest rucsac al tău tu ai pus toate durerile și suferințele din trecutul tău, încă de când erai în uterul mamei, suferințe nevindecate din tot trecutul tău care încă dor. Ele sunt răni care surpură pe corpul tău emoțional.

Suferințele emoționale nu se văd cu ochii, dar asta nu înseamnă că ele nu există și că nu te afectează.

Dacă ai impresia că suferințele emoționale nu există este ca și cum te-ai gândi că undele radio nu există pentru că nu le vezi cu ochii. Dacă tu crezi că ai dat uitării aceste suferințe doar pentru că nu te-ai mai gândit la ele este ca și cum ai spune că a dispărut praful din sufragerie pentru că l-ai băgat sub covor.

Crezi că dacă nu te-ai mai gândit la un eveniment dureros și ai încercat să îl uiți ocupându-ți viața cu altceva el a dispărut. Apoi te trezești că ai vrea să îți faci afacerea ta, dar îți este frică sau vrei o relație de cuplu, dar nu îți poți găsi un partener, iar când îl găsești construiești o relație toxică ce îți face mai mult rău decât bine. De ce se întâmplă asta?

Și tu și partenerul tău veniți în relație cu un bagaj emoțional propriu, cu propriile răni, dureri, tristeți, nefericiri și bucurii, realizări, împliniri. Toate acestea influențează relația. Cu orice om, nu doar cu partenerul de cuplu. Rănile emoționale ies la suprafață și în relația cu colegul tău de serviciu sau cu șeful tău.

Îți voi prezenta în continuare un exercițiu în 10 pași care te ajută să reduci suferința interioară asociată unor evenimente din trecutul tău.

1. Așează-te într-o poziție confortabilă și relaxează-te eliberând mintea de orice fel de griji, probleme sau gânduri care mai pot apărea. Concentrează-te pe respirație și urmărește-ți suflul pentru 1-2 minute inspirând puternic și eliberând aerul lent.

2. Gândește-te la acel eveniment neplăcut din trecut pe care vrei să îl lucrezi acum și care încă mai doare atunci când ți-l amintești. Pe o scară de la 1 la 10 poate fi un eveniment de 6.

3. Observă imaginile care îți apar în minte ca și cum ele ar fi niște fotografii mentale.

4. Observă și senzațiile din corp. Unde anume sunt localizate aceste senzații din corpul tău? Unde în corpul fizic simți acea suferință interioară?

5. Simbolizează senzația corporală neplăcută: dă-i o formă, o culoare, o mărime.

6. Extrage din corpul tău acest simbol și așează-l imaginar în una din palmele tale.

7. Acum începe să modifici toate caracteristicile acestei senzații simbolizate. Modifică forma, culoarea, mișcarea, textura.

8. Introdu acest simbol la loc în interiorul corpului făcând un gest de aducere în interior cu mâna în care simbolul a fost așezat.

9. Observă cum te simți acum când te gândești la evenimentul pe care ai lucrat.

10. Repetă acest exercițiu de câte ori este nevoie până când observi reducerea intensității senzației neplăcute.

Mintea ta este acum mai liniștită și mai eliberată de suferințele din trecut. Poți rămâne câteva momente liniștit ascultându-ți respirația și să te bucuri de aceste senzații de calm interior și de eliberare pe care le simți acum.

Acest exercițiu te poate ajuta să îți disciplinezi mintea, să fii mai în contact cu corpul tău și să te eliberezi de suferințele din trecutul tău. Este recomandat să faci acest exercițiu zilnic până când simți că te-ai eliberat complet. Vei vedea că pe măsură ce realizezi exercițiul și intri în introspectie îți vor veni noi amintiri pe care le poți prelucra cu ajutorul acestei tehnici.

Ți-a plăcut articolul? Dă-i un share pe facebook să afle și prietenii tăi!

Cu drag,

Semnătură Nina Elena Paraschivescu