Wow! O tehnică prin care poți să modifici impactul emoțional al oricărui eveniment din viața ta

Ți-a plăcut articolul? Dă-i un share pe facebook să afle și prietenii tăi!

 

Data trecută îți spuneam ce ne aduce bun furia în viața noastră și aminteam eu atunci de faptul că furia te face să vezi ce ai de lucrat la tine și să îți conștientizezi mai mult nevoile și să te ocupi mai mult de ele.

Ți-am spus atunci că un comportament negativ asociat furiei te poate determina fie să îți faci ție însuți rău pentru că îți vei nega furia, o vei reprima, o vei ține în tine și îți poți astfel îmbolnăvi corpul fizic, devii morocănos, pus pe harță și scandal din te miri ce și îți poți strica astfel mai toate relațiile din viața ta.

Astăzi m-am decis să deschid tolba cu unelte și cu exerciții și să îți ofer unul din secretele mele.

Ți-am povestit despre mine cât de mari probleme am avut cu furia și despre faptul că mă enervam foarte ușor, țipam și nu mă puteam controla. De fapt habar aveam că pot face asta. Mai mereu dădeam vina pe ceilalți: ”Din cauza ta mă simt eu acum așa!” – era una din replicile pe care le puteai auzi din gura mea acum câțiva ani.

Dar schimbarea este posibilă și pentru tine și este chiar mai simplu decât îți imaginezi. Nu îți voi oferi ceva complicat care să nu poți face singur acasă, să te chinui și să nu reușești. Din contră știi că eu ador confortul și îmi place să îmi ușurez munca, iubesc să fac lucrurile într-un mod simplu, ușor și eficient.

Îmi amintesc că de-a lungul vieții am tot avut diverse momente de tot rahatul de care atunci când îmi aminteam chiar mă afectau și ba mă enervam, ba deveneam destul de tristă și începeam să îmi plâng de milă ca și cum doar pe mine m-ar fi ocolit soarta bună. Dacă cineva mi-ar fi ascultat gândurile atunci ar fi zis că sunt nefericita sorții.

Sufeream pentru niște întâmplări care avuseseră loc în urmă cu foarte mult timp. Eu căram acest bagaj emoțional după mine și nu mă puteam elibera de el.

De fiecare dată când mi se întâmpla ceva nasol, reluam în mintea mea și filmul celorlalte evenimente neplăcute din viața mea. Îmi aminteam cum avusesem un scandal monstru cu părinții pe la 17 ani când l-am cunoscut pe fostul meu soț și am devenit iubiți și rememoram tot ceea ce îmi spuseseră părinții atunci, toate certurile din viața mea, toate respingerile.

Acum când lucrez cu oamenii individual observ același tipar: și în mintea lor se derulează același scenariu negativ de fiecare dată când trec prin câte o întâmplare nefericită. Cumva parcă orice lucru neplăcut li se întâmplă redeschide cutia pandorei cu nefericiri. Aceasta este atitudinea omului care își plânge de milă, care se vaită – chiar dacă o face doar în mintea lui și nu o spune la nimeni.

Însă vindecarea este posibilă. Și e chiar simplu.

Poate că și tu ai un eveniment sau chiar mai multe de care atunci când îți amintești, o faci cu durere, cu neplăcere, cu suferință. Și nu știi cum să nu mai simți asta. Sunt evenimente din trecutul tău care îți dau o stare de neliniște, de frică, de furie, de anxietate, de gelozie, transpiri sau ai stări de vomă, de greață, te doare capul, te apucă plânsul, etc.

Și acum începe exercițiul pe care ți-am promis că ți-l dau.

Exercițiul este extrem de puternic și funcționează chiar din prima. Însă în funcție de cât de bine te concentrezi tu și cât de bine îl faci este posibil uneori să trebuiască să îl repeți de mai multe ori.

Când te gândești la acel moment din viața ta care îți provoacă neliniște, teamă, suferință sau orice altă emoție care nu îți place și pe care nu îți dorești să o mai simți în legătură cu acea situație din viața ta, ce vezi tu acolo în mintea ta?

Dacă analizezi cu atenție ceea ce se întâmplă în interiorul tău cel mai probabil vei observa că atunci când îți amintești de acel eveniment în mintea ta tu vezi o imagine sau poate auzi un sunet sau ai o senzație, o emoție.

Astăzi ne vom ocupa de partea de imagini din mintea noastră.

Când te gândești al acel eveniment cum este imaginea din mintea ta?
Este de mărime naturală, este mai mică, mai mare? Răspunde în continuare și la următoarele întrebări:

Locul din care vine imaginea? Din dreapta, din stânga, din spate, din față?

Este întuneric, este luminooasă? Este clară, ștearsă?

Este color, este alb-negru, este cenușie, gri?

Imaginea din mintea ta este tridimensională, este bidimensională? Tu trăiești acel evenimente ca și cum el s-ar întâmpla acum sau te poți vedea și pe tine în imagine ca și cum te-ai privi din afara corpului tău?

Acum după ce ai identificat toate aceste caracteristici ale imaginii pe care o ai despre acel eveniment neplăcut din viața ta, o să te rog să mai privești încă o dată imaginea pentru că de acum înainte nu o vei mai vedea niciodată ca până acum.

În continuare ce trebuie tu să faci este să îi schimbi imaginii toate caracteristicile. Vreau în primul rând mental să faci un pas în spate și în acea imagine pe care lucrezi să te privești și pe tine ca și cum tu te-ai uita la o poză cu tine, o poză care ilustrează acel eveniment care îți generează suferință.

Acum după ce te privești pe tine vreau cu ochii minții să faci imaginea alb-negru și să o vezi din ce în ce mai ștearsă. După ce ai făcut imaginea alb-negru du-o mai departe de tine, practic o îndepărtezi din ce în ce mai mult ca și cum poza cu evenimentul tău a devenit alb negru și ia față de tine o distanță de 10 metri să spunem. Apoi fă imaginea din ce în ce mai mică și îndepărteaz-o tot mai mult în timp ce ușor-ușor o îndrepți înspre partea din dreapta sus.

Fă acum cu mintea ta ca imaginea pe care lucrezi să devină atât de mică precum un timbru poștal alb-negru așezat undeva în partea din dreapta sus. Și privește apoi cum această imagine devine mai mică decât un timbru poștal și mai neclară și parcă o lumină puternică de undeva de sus de pe cer o trage tare înspre ea în timp ce tu vezi cum imaginea ta se dizolvă în acea lumină ce îmbracă totul.

Acum o iei din nou de la capăt. Ai imaginea în față și chiar dacă ea s-a modificat, nu mai are aceleași caracteristici tu o faci cumva să o vezi te vezi din nou pe tine în poză, să privești imaginea alb-negru, să o îndepărtezi de tine, să o micșorezi și să o duci în colțul din dreapta sus.

Apoi repeți acest exercițiu ori de câte ori este nevoie, adică până când nu mai simți acea senzație neplăcută pe care tu o asociai înainte cu acest eveniment pe care ai lucrat.

Repetă acest exercțiu cu toate evenimentele neplăcute din viața ta și astfel vei elimina acele senzații asociate lor pe care nu ți le mai dorești.

***

Am o mulțime de astfel de unelte și exerciții psihologice pe care ți le voi dezvălui și care te vor ajuta să îți schimbi viața cu adevărat așa cum și eu mi-am schimbat-o. Trebuie doar să rămâi în continuare aproape de mine așa cum ai fost și până acum și să urmărești articolele pe care le voi publica.

Cu drag,

Semnătură Nina Elena Paraschivescu

Ți-a plăcut articolul? Dă-i un share pe facebook să afle și prietenii tăi!